2010. december 23., csütörtök

Mézes kalácsokat..


..sütöttünk tegnap gyerekekkel.Ez az első ilyen térű kibontakozásunk,szerintem elég jól sikerült.Bár már az utolsó pár darab díszítése rám maradt..:)
Leírom a receptet,hátha kell még valakinek.Én barátnőmtől kértem el,bár lefeleztem adagot,így is kb 60 db jött ki belőle.(Ez már a felezett adag mit ide írok) És még pénztárca kímélő is,nem kell bele egy kaptár méz..:))
38dkg finom liszt,17dkg porcukor,1 kávéskanál szódabikarbóna,fél csomag mézeskalács fűszer,4dkg margarin2 tojás,3 kanál méz.,
Mázhoz. 1 tojás fehérje,20 dkg porcukor
Száraz anyagokat össze kevertem,majd bele tojás,méz ,margarin.Össze gyúrtam,kb negyed órát pihentettem,és már sodortam,szaggattam ki.Sütőpapírral bélelt tepsibe tettem,pár perc alatt készre sült.Langyosan átkentem tojás fehérjével,hogy szebb legyen.
Míg sült félig felvertem tojásfehérjét,majd utánna kanalanként adagoltam hozzá porcukrot miközben vertem tovább,kis citrom levét.Jó kemény lesz massza,nem kell megijedni,így lehet majd vele szépen írni:)Én harmadoltam még fehér mázat,és étel festékkel beszíneztem zöldre,pirosra egy-egy adagot.És már indulhatott is díszítés:)

5 megjegyzés:

Unknown írta...

Nagyon szépek lettek! Én is a tegnapra terveztem a sütögetést, de mára maradt. Mindjárt fogok is neki a lányokkal. Majd jövök én is képekkel, ha nem égetem nagyon oda a mézeseket! :))
Békés, boldog Karácsonyi Ünnepeket kívánok Neked és kedves családodnak!

Csipkerózsika írta...

Gaby Erika:Remélem jól sikerültek a mézes kalácsok:) Nektek is békés,boldog karácsonyt kívánok..:)

H. Mária írta...

Nekem is tetszenek! :) Én nem teszek mást rá, csak diót vagy mogyorót. :) Nem győzném a min. 5 tepsit így feldíszíteni. :))))

H. Mária írta...

Kellemes Karácsonyi Ünnepeket Kívánunk részetekre! :)

Csipkerózsika írta...

H.Mária:Megértelek,nálunk is már az utolsó pár darab nagyon nyögve nyelősen készült el..:))
Békés,boldog ünnepeket nektek is:)

Lilypie Third Birthday tickers
Lilypie Kids Birthday tickers
Lilypie Kids Birthday tickers