2011. május 30., hétfő

Bodzaszörp receptje

Most mindenhol virágzik a bodza, és igazán finom italt készíthetünk belőle.Nagymamámtól örököltem ezt a receptet, minden évben készítünk, és sosem marad rajtunk közelharcot szoktunk vívni érte .
A virágot olyan helyről szedjük ami nem poros, út melletti, egyben megvan a kirándulás is:))
A recept: 25-30 fej virág
              4 liter víz
             1 citrom felkarikázva
Ezt 1 napig hagyjuk állni, majd sűrű szűrőn, hogy a virágok ne kerüljenek át, leszűrjük. Beleteszünk 2 kg cukrot, 200db-os citrompótlót, 0.5 csomag nátrium-benzolt.Időközönként megkevergetjük, hogy a cukor elolvadjon, 3-4 nap múlva fogyasztható. Kb olyan arányba keverjük be vizzel mint ha más szörpöt használnánk.Remélem nektek is ízleni fog..:)

9 megjegyzés:

Ilumilu írta...

Jaj de jó, köszi, hogy megosztottad velünk!!!

Csipkeherceg írta...

Imádom a Bodzaszörpöt. egyszer réges régen még rántott bodzavirágot is ettem:-)

Csipkerózsika írta...

Ilumilu:Nincs mit, próbált ki, nagyon finom, és egyszerű elkészíteni:)
Csipkeherceg:Tényleg, azt is szoktak készíteni, sűrűbb palacsintatésztába mártják ha jól tudom.Ha vevők rá gyerekek, lehet kipróbálom..:)

Tünde írta...

Én is odavagyok érte, köszönöm a receptet! :)

Klaudia írta...

Mi mindenre van időd!!!
Kinyomtattam amit kértél, de csak 3 oldal.:))Na majd este tali. Amúgy meg ügyes vagy. Én is akartam csinálni, de nálunk nem nagyon szereti senki a végén meg inkább elosztogattam, így idén nem kínlódok vele.:)))

Csipkerózsika írta...

Tünde: Szívesen, próbáld csak ki, bevált recept:)
Klau:Ugye?:)) Köszi, hogy megcsináltad:)

Erika írta...

Szörpöt nem szoktunk készíteni, de a bodzaüdítőt imádom!!!

Csipkerózsika írta...

Erika: Pedig akkor tuti oda lennél érte, elkészítenéd,utána rá se néznél boltira..:))

Ceffa írta...

Nekem meg már küldheted is:))) Inni az nagyon de sajna az elkészítést inkább rád hagynám!!

Lilypie Third Birthday tickers
Lilypie Kids Birthday tickers
Lilypie Kids Birthday tickers